Saxofoonles, Klarinetles | Hilversum, Almere Buiten, Almere Haven | Bertjan Schuringa
Meld je nu aan voor een gratis proefles saxofoon of klarinet in Hilversum, Almere Buiten, Almere Haven bij Bertjan Schuringa.

Ik ben afgestudeerd aan het Conservatorium van Utrecht in 1994 in de richting 'Saxofoon Lichte Muziek' (deze bestaat naast de 'klassieke' opleiding) en heb aansluitend de 2-e fase studie 'Uitvoerend Musicus Saxofoon' afgerond. Ik geef les vanaf 1994 en speel(de) in wisselende bezettingen zoals bigband reggaeband, latinband,fusionband, jazzsextet etc.

Met saxofoonspelen kun je beginnen vanaf ongeveer 5 jaar (dit is kortgeleden nog gebeurd!). Je begint dan op een kleine sax die de vorm heeft van een gewone saxofoon (gebogen sopraansaxofoon). Dit blijkt een zeer goede optie! Vanaf ongeveer 8 jaar kan je (indien je dat wilt) over stappen op een altsaxofoon. Nog later op een tenor of bariton-saxofoon. Als het een beetje meezit kan je saxofoon blijven spelen tot je tachtigste (kijk maar naar Piet Noordijk, mijn conservatoriumdocent!)

Vanaf de eerste les werk je met bladmuziek en (hele leuke!) meespeel-cd's. Dit is natuurlijk niet verplicht; als mensen niet van bladmuziek willen leren spelen hoeft dat natuurlijk niet. De nadruk licht dan op het na en meespelen van favoriete cd's. Improvisatie komt dan meer aan bod.

Naast het aanleren van een goede basiskennis (notenschrift, instrument etc.) en basistechniek (houding, blaastechniek etc.) wordt er zoveel mogelijk geprobeerd aan ieders individuele wensen te gemoet te komen. Omdat ik veel heb opgetreden in diverse bezettingen ben ik redelijk thuis in diverse stijlen zoals jazz, latin, rock, reggae, fusion, pop, blues, bigband etc.

Koms eens langs voor een gratis proefles!!

Locaties van de lessen:

Maandag: Hilversum.
Dinsdag: Almere Buiten.
Woensdag: Almere Haven.
Donderdag: Hilversum.
Vrijdag: Hilversum.

De prijs per les bij Bertjan Schuringa bedraagt EUR 20,- per les van 30 minuten.

tarief is incl. BTW, dus
ook voor leerlingen ouder