Zangles | Enschede | Siebrig van Heel
Meld je nu aan voor een gratis proefles zang in Enschede bij Siebrig van Heel.

Iedere stem is uniek. Iedere zanger of zangeres heeft een eigen geluid. Iedere leerling heeft zijn eigen smaak en stijl en iedere leerling komt op een ander niveau binnen. Om hier goed mee om te kunnen gaan is een lesmethode vereist die uitgaat van de individuele leerling met eigen mogelijkheden en kwaliteiten.

Tijdens de eerste les(sen) luister ik goed naar de specifieke karakteristieken van je stem en jouw specifieke wensen als leerling. Op basis van mijn ervaring stel ik je vervolgens een lesprogramma voor, waarbij ik ook ruimte laat voor jouw eigen inbreng en voorkeur van repertoire. Hierdoor kunnen de lessen per leerling dan ook enorm verschillen.

Wel hanteer ik een vaste structuur tijdens mijn lessen: Eerst warmen we je stem op door middel van verschillende stemoefeningen en techniektrainingen. Afhankelijk van jou als leerling wordt aandacht besteed aan houding, ademhaling, ademsteun, registeregalisatie, tilting, sobbing, retraction, belting, frasering, dynamiek, articulatie, klankkleur maar ook presentatie, tekstinterpretatie en microfoontechniek. Het laatste deel van de les bestaat uit het toepassen van de getrainde technieken in zelf- of samen gekozen liedjes. Op deze manier wordt samen gewerkt aan het opbouwen van jouw eigen repertoire.

Regelmatig bied ik mijn leerlingen die dit leuk vinden de kans om op te treden. Naast dat je hiermee podiumervaring op doet leer je om niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen te zingen.

Bijzonder trots ben ik op Maaike Vos en Marieke Dollekamp, twee oud-leerlingen van mij, die behoorlijk succesvol waren in de talentenshows ‘X-factor’ en ‘the Voice of Holland’.

Who’s next?!

De prijs per les bij Siebrig van Heel bedraagt EUR 27,23 (of EUR 22,50 als je jonger bent dan 21 jaar) per les van 30 minuten.

Het lestarief voor leerlingen ouder dan 21 jaar is belast met 21% BTW. Bij een lestarief van EUR 22,50 bedraagt de BTW dan EUR 4,73 en is de bruto-lesprijs dus EUR 27,23 per les van 30 minuten.

Lessen van 30, 45 of 60 minuten zijn mogelijk.